Τρίτη 27 Μαΐου 2008
ΤΟ 2009 Η ΔΗΜΟΠΡΑΤHΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ
Αντιγράφω από την "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"
Τρίτη, 27 Μαϊου 2008
Το φθινόπωρο του 2009 θα γίνει η δημοπράτηση του έργου για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι (Πεδιάδος). Η υλοποίησή του θα γίνει με Σύμβαση Παραχώρησης και όπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, η ολοκλήρωση της προετοιμασίας αυτού του μεγάλης εθνικής σημασίας -όπως το χαρακτήρισε- έργου υποδομής μέχρι και τη διενέργεια του Διεθνούς Διαγωνισμού, θα διαρκέσει 15 μήνες.
Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό ο κ. Σουφλιάς, αναφερόμενος στην προετοιμασία του έργου:
1) Εντάχθηκε η προετοιμασία του έργου «Αεροδρόμιο Καστελλίου Κρήτης» στη ΣΑΕ 077/3 με προϋπολογισμό 20.000.000 €.
2) Συγκροτήθηκε Ομάδα λήψης πολιτικών αποφάσεων και συντονισμού των δράσεων για την υλοποίηση του έργου, υπό την αιγίδα του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Όπως διευκρινίστηκε, στην Ομάδα συμμετέχει και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία και ανέλαβε την επικαιροποίηση του Σχεδίου Γενικής Διάταξης (Master Plan) όλων των αεροδρομίων της Κρήτης καθώς και τη σύνταξη των προδιαγραφών του εξοπλισμού αεροναυτιλίας του νέου αεροδρομίου.
3) Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (Ε.Τ.Επ.) αναλαμβάνει ως Ειδικός Σύμβουλος Εποπτείας του όλου έργου: Μετά τρεις συναντήσεις εργασίας, συμφωνήθηκε μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ και ΕΤΕπ το σχετικό Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας και κυρώθηκε από την πολιτική ηγεσία του ΠΕΧΩΔΕ και την Διοικούσα Επιτροπή της ΕΤΕπ.
4) Οργανώθηκε η ομάδα Ελλήνων και ξένων συμβούλων με εμπειρία σε υλοποίηση έργων υποδομής μέσω παραχωρήσεων και ιδιαίτερα αεροδρομίων, για την προετοιμασία και επεξεργασία όλων των λειτουργικών, νομικών και χρηματοοικονομικών παραμέτρων του έργου, καθώς και των Τευχών της Διακήρυξης και Δημοπράτησης του διεθνούς διαγωνισμού, υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
5) Επικαιροποιείται και συμπληρώνεται η υπάρχουσα Προκαταρκτική Μελέτη του Νέου Αεροδρομίου, με πρόβλεψη επέκτασης του διαδρόμου από 3.000 μέτρα στα 3.800 μέτρα για την υποδοχή όλων των τύπων αεροσκαφών, ώστε το νέο αεροδρόμιο να ανταποκρίνεται πλήρως τόσο στις σημερινές ανάγκες κίνησης όσο και στις προβλεπόμενες. Έχει ήδη εκπονηθεί περίπου το 60% της Μελέτης.
Εκτιμάται ότι το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,5 δισ. €, χωρίς τις απαλλοτριώσεις.
6) Εκπονείται η Προκαταρκτική Μελέτη για τα αναγκαία δίκτυα των οδών πρόσβασης, μεγάλης χωρητικότητας, από και προς το νέο αεροδρόμιο, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική διασύνδεση του νέου αεροδρομίου με την πόλη του Ηρακλείου, τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ και την ευρύτερη ζώνη εξυπηρέτησής του. Ειδικότερα, η σύνδεσή του με τον ΒΟΑΚ θα γίνει από Αεροδρόμιο - Καστέλι μέσω του Α/Κ Χερσονήσου, με την κατασκευή δρόμου μήκους 17 χλμ. που θα έχει γεωμετρικά χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα ασφαλείας τύπου Νew Jersey κ.λπ.).
Αναβαθμίζεται παράλληλα και η σύνδεση με τον ΝΟΑΚ, μέσω του άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος.
7) Ήδη ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την Υ.Π.Α. Η μελέτη αυτή θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο μίας Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης για την έγκριση και έκδοση των όρων από το ΥΠΕΧΩΔΕ, που θα διασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση των επιβαρύνσεων στο περιβάλλον.
Επίσης για τη δημοπράτηση του έργου θα γίνει:
- Καθορισμός των κατ’ ελάχιστον απαραίτητων τεχνικών και λειτουργικών απαιτήσεων του νέου αεροδρομίου, προς τις οποίες θα είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί ο παραχωρησιούχος, σύμφωνα με τις επιλογές του Ελληνικού Δημοσίου και τις απαιτήσεις των διεθνών Οργανισμών.
- Προσδιορισμός των ελάχιστων αναγκαίων αρχιτεκτονικών - ιστορικών χαρακτηριστικών αυτού του διεθνούς Κρητικού αεροδρομίου (να είναι δηλ. εναρμονισμένο από αισθητικής και μορφολογικής άποψης, με την ιστορία και τον πολιτισμό της Κρήτης).
- Χρηματοοικονομική ανάλυση του έργου, η οποία θα υποδείξει τους όρους που θα περιληφθούν στο διαγωνισμό, έτσι ώστε να διασφαλισθούν τα συμφέροντα του Δημοσίου και του επιβατικού κοινού (ανώτατα επιτρεπτά όρια τιμολογιακής πολιτικής που θα εφαρμόζει το νέο αεροδρόμιο κτλ).
- Αναλυτικός προσδιορισμός του νομικού πλαισίου ανάπτυξης του νέου αεροδρομίου, ο καθορισμός της στρατηγικής, των όρων και των διαδικασιών, επί τη βάσει των οποίων θα διενεργηθεί ο διεθνής διαγωνισμός, καθώς και η σύνταξη των όρων των τευχών δημοπράτησης και της Σύμβασης Παραχώρησης.
Παράλληλα με την προετοιμασία και τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού, μελετώνται άλλα δύο θέματα:
• Το πρώτο αφορά στη διασφάλιση του ακινήτου, δηλαδή τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις περίπου 6.000 στρεμμάτων για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου. Αρχίζει η εκπόνηση των κτηματολογικών χαρτών και θα ακολουθήσουν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την εκτέλεση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και την οριστικοποίηση του περιγράμματος του χώρου του αεροδρομίου.
• Το δεύτερο θέμα αφορά στην αξιοποίηση του ακινήτου στο οποίο βρίσκεται το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο. Όπως σημείωσε ο υπουργός, με την απομάκρυνση του σημερινού αεροδρομίου δημιουργείται ένας μοναδικού κάλλους ενιαίος παραθαλάσσιος χώρος 2.780 στρεμμάτων, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να εξετασθεί συνολικά η ανάπλαση και αξιοποίηση όχι μόνο του ανωτέρω χώρου, αλλά της ευρύτερης περιοχής.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
2020 και να δούμε!!
Κουραστήκαμε με τα ανέκδοτα τους!!
Σχετικό post:
http://manosbee.blogspot.com/2008/05/blog-post_23.html
Ωρα καλή!
Δημοσίευση σχολίου